Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

#1

  1. Objaśnienia wstępne
    1. poniższy zbiór zasad obowiązujących na Forum to jego Regulamin
    2. głównymi inicjatorami i koordynatorami Forum są Sigyn i Marcus, zwani Administratorami
    3. osobami, których przywileje i obowiązki wykraczają poza pozostałych użytkowników są [...], zwani Mistrzami Gry
    4. do zadań Mistrzów Gry należy prowadzenie Sesji, Eventów i Misji, sędziowanie walk, wywiązywanie się z podjętych obligacji i dbanie o porządek na Forum
    5. Administracja i Mistrzowie Gry zwani są Ekipą Forum
    6. osoby zarejestrowane na Forum, a niebędące w składzie Ekipy Forum, określani są mianem Użytkowników
    7. Ekipa Forum wraz z Użytkownikami posiadającymi zaakceptowane Karty Postaci to Gracze
    8. rozgrywka między dwoma Graczami bez udziału Mistrza Gry zwana jest Wątkiem
    9. rozgrywka z udziałem Mistrza Gry nosi nazwę Sesji
  2. Postanowienia ogólne
    1. rejestracja na Forum jest równoznaczna z zaakceptowaniem przez Użytkownika Regulaminu i obliguje go do przestrzegania zawartych w nim zasad
    2. nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Użytkowników ze stosowania się do niego
    3. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany dowolnego punktu Regulaminu i jednocześnie zobowiązuje się do poinformowania o zaistniałej zmianie Użytkowników
    4. Administracja ma obowiązek zwracać uwagę Użytkownikom łamiącym Regulamin, a w przypadkach powtarzających się pogwałceń zasad obowiązujących na Forum, stosownie karać; do kar należą między innymi ograniczenie dostępu do ShoutBoxa oraz czasowe bany, jednak Administracja nie ma prawa karać Postaci Użytkownika za jego przewinienia
    5. Forum Oversoul zostało stworzone na podstawie mangi pt. "Shaman King" przez Administrację, która zastrzega sobie wszelkie prawo do uniwersum oraz wprowadzania weń autorskich zmian i modyfikacji na potrzeby gry
    6. Administracja nie bierze odpowiedzialności za publikacje Użytkowników, jednak zastrzega sobie prawo do stosownego karania za umieszczanie treści o zawartości uważanej powszechnie za szkodliwą, obraźliwą, bądź niestosowną, jak również ich zmiany
    7. zabrania się reklamowania innych forów w miejscach do tego nieprzeznaczonych
    8. ShoutBox, zwany również ChatBoxem, przeznaczony jest do luźniejszej i kulturalnej rozmowy między Użytkownikami. O ile sporadyczne wulgaryzmy są akceptowalne, zabroniona jest nadmierna agresja słowna, prowokowanie innych Użytkowników, trollowanie i podjudzanie do sprzeczek. Wszelkie prywatne poróżnienia należy przenosić do Prywatnych Wiadomości, lub, w skrajnych przypadkach, poprosić o interwencję Administracji
    9. decyzje Administracji są niezawisłe, Ekipa Forum natomiast zobowiązuje się zachowywać obiektywizm w konfliktach oraz nie nadużywać swoich przywilejów
    10. w przypadku wątpliwości co do obiektywizmu lub sprawiedliwości decyzji Mistrza Gry, należy poprosić jednego z Administratorów o wgląd w sytuację
    11. Forum Oversoul jest strefą wolną od dram
    12. Użytkownicy mają obowiązek zachowywać się w sposób dojrzały i kulturalny w stosunku do innych Użytkowników i Ekipy Forum
    13. wszelkie przejawy bycia toksycznym prostakiem będą niezwłocznie karane banem
  3. Konta i postaci
    1. nazwa konta (nick) winna składać się z imienia i nazwiska, imienia, albo pseudonimu Postaci. Należy również zachować zasady pisowni (duża litera jako pierwsza, pozostałe - małe) i powstrzymać się od używania cyfr oraz innych znaków specjalnych. Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania kont niespełniających powyższych wymagań
    2. do każdego konta przypisana jest wyłącznie jedna Postać
    3. na Forum obowiązuje bezwzględny zakaz tworzenia Postaci kanonicznych, czy też posiłkowania się ich wizerunkami. Dostępne są jednak kanoniczne rodziny, do których bez przeszkód można dołączać
    4. zakazuje się tworzenia Postaci skopiowanych z innych tekstów kultury; o ile korzystanie z wizerunku konkretnej postaci jest całkowicie zrozumiałe i dozwolone, o tyle używanie ich imion, charakteru oraz historii w połączeniu jest niedopuszczalne i traktowane jako plagiat
    5. od rejestracji na Forum Użytkownik ma dwa tygodnie na napisanie Karty Postaci. Jeśli tego nie zrobi, konto może zostać bez ostrzeżenia usunięte przez Administrację
    6. zabrania się publikowania nieukończonych Kart Postaci w działach do tego nieprzeznaczonych
      w razie śmierci postaci, może ona zostać Duchem.
      Decyzję, o zostaniu Duchem należy przekazać Administracji do dwóch tygodni po śmierci Postaci
    7. Użytkownik bez zaakceptowanej Karty Postaci może udzielać się w dziale Off-top, jednak branie udziału w fabule i prowadzenie Wątków jest zakazane
    8. w przypadku, gdy Użytkownik potrzebuje więcej czasu na napisanie Karty Postaci, uprasza się o wystosowanie odpowiedniej wiadomości do jednego z Administratorów
    9. nie ma odgórnie narzuconego limitu posiadanych multikont, jednak Administracja może wystosować podobne ograniczenia do Użytkowników, którzy, wedle jej oceny sytuacji, nie są w stanie prowadzić wszystkich z podobnym zaangażowaniem
    10. Postaci jednego Użytkownika (multikonta) nie mogą w żaden sposób wchodzić ze sobą w interakcje. Dotyczy to fabuły, a także przekazywania przedmiotów itd.
  4. Grafika
    1. Awatar:
      1. jest wymagany
      2. przedstawia Postać
      3. ma wymiary 250x400px
      4. jest estetyczny i pasuje do ogólnego wyglądu Forum (tj. wykonany w stylu M&A)
      5. nie prezentuje żadnej postaci z uniwersum Shaman Kinga
    2. grafiki publikowane przez Użytkowników nie mogą w żaden sposób deformować stylu forum, ani powodować przedłużenia czasu ładowania się strony oraz powinny być spójne z jego konwencją
  5. Nieobecności
    1. dozwolony czas nieobecności Użytkownika to dwa tygodnie. Jeśli postać jest ważna dla fabuły, bądź bierze udział w Sesji z innymi Graczami czas ten jest krótszy i wynosi tydzień
    2. w przypadku nieobecności dłuższych niż w poprzedzającym punkcie, należy zgłosić absencję w przeznaczonym do tego temacie
    3. niezgłoszona nieobecność podczas brania udziału w Sesji może skutkować okaleczeniem Postaci, a w skrajnych przypadkach jej śmiercią; zgłoszona zaś nie może być przyczyną wspomnianych niedogodności
    4. jeśli Gracz jest nieaktywny przez dłuższy czas, niż określony w punkcie pierwszym, lub jego absencja wykracza poza zgłoszone ramy czasowe, jego Postać może zostać przekształcona w NPC, bądź przeniesiona do grupy Nieaktywni
    5. Postać z grupy Nieaktywni zostaje z powrotem przesunięta do aktywnych, kiedy Gracz napisze nią co najmniej 10 postów fabularnych
    6. grupa Nieaktywni oczyszczana jest raz na trzy miesiące, a usuwane są Postaci, które przebywały w niej dłużej niż miesiąc
  6. Rozgrywka i posty
    1. Forum podzielone jest na strefy:
      1. Niefabularne, czyli organizacyjny Wstęp, w którym dostępne są wszelkie informacje potrzebne do gry oraz wiadomości od Użytkowników i Ekipy Forum, a także Off-top, przeznaczony do dyskusji niezwiązanych z Forum, gdzie Użytkownicy wymieniają własne zdania i poglądy, gier i zabaw
      2. Fabularną, gdzie prowadzone są rozgrywki. W tej strefie każdy Gracz pisze jako swoja Postać
        multikolacja jest niedozwolona, wyjątkiem są retrospekcje i Eventy. Gracz może brać udział w jednej Sesji albo Wątku oraz jednym Evencie oraz trzech Retrospekcjach, co w sumie daje pięć gier jednocześnie
    2. posty fabularne należy pisać w trzeciej osobie liczby pojedynczej. Zabrania się Graczom determinowania poczynań innych Postaci, a także, w przypadku Sesji, powodzenia własnych akcji - zaleca się zatem pisanie w trybie niedokonanym. Do tej zasady z wiadomych przyczyn nie stosują się Mistrzowie Gry w stosunku do Graczy, którym prowadzą Sesję
    3. zakazuje się pisania posta pod postem w strefie Fabularnej forum, poza przypadkiem, gdy pierwszy post opisywał daną lokalizację, a następny służy do wprowadzenia Postaci
    4. należy zaznaczyć opuszczenie danego miejsca (zakończenie Sesji lub Wątku) poprzez adekwatny dopisek na końcu ostatniego posta - zt (z tematu), czy też nmm (nie ma mnie)
    5. orientacyjna długość postów to 700 znaków. Gracz nagminnie piszący wiadomości znacząco krótsze, może spodziewać się ostrzeżenia słownego, a w skrajnym przypadku stosownej kary
  7. Obecność Mistrza Gry
    1. na forum istnieją Mistrzowie Gry, do których zadań należą między innymi prowadzenie Sesji i sędziowanie walk
    2. walka nie musi być nadzorowana przez MG, jeśli ustalone zostanie to przez Graczy
    3. Mistrz Gry ma prawo do dołączenia do wątku bez zgody graczy
      1. Gracze mają prawo poprosić Mistrza Gry, aby wycofał się z wątku, co nie musi być wcale respektowane przez tego pierwszego
      2. w przypadku, gdy Gracze mają zaplanowany przebieg wątku, z którego Mistrz Gry nie chce się wycofać, mogą poprosić o interwencję jednego z Administratorów
    4. w poście rozpoczynającym Sesję Mistrz Gry zobligowany jest do podania kolejności odpisywania. Kolejność ta może być dowolnie przez niego modyfikowana w trakcie przebiegu sesji. Mistrz Gry może zrezygnować z podawania kolejności, jeśli nie ma ona według niego wpływu na przebieg gry
      ze względu na specyfikę realiów forum, Mistrz Gry ma prawo uśmiercić postać Gracza bez jego zgody w trakcie Sesji. Nieodzowny ku temu jest jednak powód śmierci bohatera oraz akceptacja jednego z Administratorów
    5. w trakcie sesji werdykt MG traktuje się jako ostateczny. W razie wątpliwości Gracz może zwrócić się do Administracji o weryfikację werdyktu


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości